22:29 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نرخ دلار

چالش سهامداران «فولای» با سودآوری و قیمت هر سهم!
نماد برتر - شرکت فولاد آلیاژی یزد که در سال‌های اخیر عملکرد عملیاتی رو به بهبودی داشته و از تورم بالا و افزایش افسارگسیخته نرخ‌ها در سال گذشته نهایت استفاده را برده است.
مالیات بر خانه های خالی؛ گرانی به همراه دارد!
نماد برتر - یک کارشناس بازار مسکن معتقد است که جریمه‌های مالیاتی برای واحدهای خالی از سکنه ممکن است در کوتاه مدت منجر به عرضه این واحدها و کنترل نسبی قیمتها شود اما در بلندمدت تاثیر منفی بر حوزه ساخت و ساز دارد و به رشد قیمتها منجر خواهد شد.
نرخ رسمی یورو و پوند تغییر کرد!
نماد برتر - بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۴ ارز کاهش و ۲۰ ارز افزایش یافت. نرخ ۱۲ ارز نیز ثابت ماند.
نرخ رسمی ۲۹ ارز کاهش یافت
نماد برتر- بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۹ ارز کاهش و ۶ ارز افزایش یافت. نرخ ۱۱ ارز نیز ثابت ماند.
پذیرش "دیجی‌کالا" و "شیپور" در فرابورس
نماد برتر - درخواست پذیرش بزرگترین شرکت زیرمجموعه سرآوا با نام تجاری "دیجی کالا" و نیز شرکت نت تجارت اهورا با نام تجاری "شیپور" در فرابورس ایران انجام شده و درحال طی مراحل مربوط به پذیرش در بازار سرمایه هستند.
بازار جذاب است البته؛ برای ریالی‌ها!
نماد برتر - سهم شرکت هایی که مشمول قیمت گذاری دستوری بوده و درآمدهای ریالی دارند و با کاهش نرخ ارز، بهای تمام شده آنها کاهش خواهد یافت، جذاب خواهند بود. خودرویی ها، بانکی ها، سیمانی ها، شوینده ها، و لاستیکی ها جذاب خواهند بود.
بازار برای گذر از رکود به زمان نیاز دارد
نماد برتر - حافظه بازار نیازمند زمان است تا دوره ریزش شدید را فراموش کند.
اثر احتمال کسری بودجه و افزایش انتظارات تورمی بر آینده بورس
نماد برتر- ۵ روز پس از اعمال دامنه نوسان نامتقارن، فشار فروش اکثر نمادها پا برجا بوده اما با توجه به احتمال کسری بودجه و افزایش انتظارات تورمی، مسیر کلی بازار سهام نباید نزولی باشد.
۸ عیب دامنه نوسان نامتقارن سهام و نتیجه منفی / نظرات موافقان و مخالفین
نماد برتر- کارشناس مالی با اشاره به نظرات موافقان و مخالفین اعمال دامنه نوسان نامتقارن سهام و اعلام ۸ عیب گفت: این تصمیم اثری بر صف‌های فروش ندارد .
اقدامات تاثیرگذار در بهبود روند معاملات بورس
نماد برتر- بهمن عبدالهی گفت: عدم اظهارنظرهای غیرکارشناسی، جلوگیری از ایجاد جو در نرخ ارز، تحقق وعده‌های مطرح شده برای واریز منابع مالی از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه و خودداری از اقدامات سودجویانه توسط حقوقی‌ها فضای بورس را بهبود می‌بخشد و شاهد رشد معاملات خواهیم بود.
۳ عامل برای فراهم شدن صعود شاخص بورس / واکنش به تغییر دامنه نوسان
نماد برتر- بازگشت اعتماد به بازار، ورود نقدینگی جدید و سرمایه گذاری بلندمدت در شرکت هایی با وضعیت بنیادی مساعد از عواملی است که شرایط را برای صعود مجدد شاخص فراهم خواهند کرد.
اصلاح بودجه به نفع بازارسرمایه است/ بازار امروز حرکت اصلاحی داشت
نماد برتر- مهدی دلبری: «اگر با دید یک سال آتی به تحلیل سهام بپردازیم، گزینه‌های مناسب زیادی برای سرمایه‌گذاری در بازارسرمایه وجود دارد؛ به طوریکه در نگاه حداقلی حتی به اندازه تورم می‌توان دراین بازار سود کسب کرد، در این شرایط رفع برخی ابهامات در بودجه به رشد حداکثری در این بازار منتهی می شود.»
نرخ رسمی یورو و پوند افزایش یافت
نماد برتر- بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۳ ارز کاهش و ۳۳ ارز افزایش یافت. نرخ ۱۱ ارز نیز ثابت ماند.
تحلیل عضو هیات مدیره شرکت بورس از زمان مناسب سرمایه گذاری در سهام
نماد برتر- عضو هیات مدیره شرکت بورس تهران گفت: با تکیه بر سه متغیر تورم، تغییرات دلار و قیمت جهانی کامودیتی‌ها ، ارزش سهام ارزنده شده و زمان مناسبی برای سرمایه‌گذاری است.
نرخ رسمی ۴۷ ارز ثابت ماند
نماد برتر- بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ تمام ارزها نسبت به روز گذشته ثابت ماند.